söndagsångest?

Varför existerar begreppet söndagsångest? Vad är det med söndagar som får så många att må dåligt? (förutom vinflaskan kvällen innan).
Jag sitter själv med den där lilla känslan i magen just nu (och det beror inte på nån vinflaska) och tänker "jaha nu är det söndag, då måste man vara lite ordentlig och börja tänka på kommande vecka".
Men ärligt, klockan är tolv, mitt på dagen. Har ju faktiskt en hel ledig dag framför mej.

P.g.a mitt alltidalltidalltid existerande pluggbehov så måste (tyvärr) lite sådant klämmas in. Har redan läst ett kapitel på morgonen. Och så ska jag träna! Åh va gött att ha fått tillbaka motivationen igen. Inte klokt va mycket snyggare o fräschare man känner sig. (sen syns det säkert absolut ingen skillnad för nån annan men who cares?)

Mitt stora problem är att jag fastnar för lätt framför denna lilla grunka jag sitter o hamrar på just nu. Datorn, en av mina bästa vänner. Hur patetiskt?

Baby jobbar denna helg för första gången på länge med en arbetskamrat han trivs väldigt bra med. Igår efter jobbet var bland det första han berättade för mej: "Han ska bli pappa!" Hans glittrande ögon fick mej att fråga: "Är du avundsjuk?" Svaret kom väldigt fort och kort: "Nej!" Haha! Hur söt är min pojkvän?

Våran alla hjärtans dag var inget speciellt, vi gav inte varann present och vi lagade ingen romantisk middag som vi sedan avnjöt medan vi tittade djupt in i varandras ögon. Nej, vi möttes upp på en indisk restaurang, drack varsin kall öl (var för övrigt då vi pratade barn, tihi) och gick sedan hem och åt Chicken tikka masala framför tv:n. Och vet ni vad? Det var en perfekt alla hjärtans dag. Ibland älskar jag honom så mycket så jag inte vet var jag ska göra av mej själv.

Nu ska jag njuta av att det faktiskt är söndag. Finns en charm med den dagen oxå. Gymmet snart, hej svejs! :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0