mindre lyckad start på dagen..

i morse vaknade jag, taggad till tusen att ta en joggingrunda det första jag gjorde. lämnade J i hans förberedelser till jobb o innan jag stack ut genom dörren vände jag mig o sa: "du måste låsa med den lilla nyckeln, nedersta låset". viftade t.o.m med den för att verkligen göra klart att han förstod. "jaaa" svarade han duktigt.

ut sprang jag, härligt väder o inte så mycket folk i parken. härligt! kom hem röd som en gris i ansiktet o genomsvett. sätter nyckeln i låset, men går inte att vrida om. konstigt, är han fortfarande hemma, tänker jag o rycker tag i dörrhandtaget. låst. min kära älskling har trots mina sista ord 40 min tidigare låst med andra nyckeln, den jag inte tog med mej ut!

vad skulle jag göra? ingen mobil med mej o sådär sugen på att sticka ner till triangeln, helt slut som jag var. gick då in på caféet på hörnet av huset o frågade om jag fick låna en telefon. o jag har verkligen försökt ge den ägaren chanser, tänkt att han kanske inte är så otrevlig ändå. men nu skiter jag i det, JAG HATAR HONOM. otrevligare karl får man leta efter. o han fick mej verkligen att se ut som en idiot med sitt nonchalanta sätt. (jag såg ju liksom redan ut som en idiot oxå). fick iaf låna telefon o efter ett förvirrat samtal med sambon, som cafégubben o hans kompis självklart fick sitta o lyssna på, fick jag ändå knata ända ner till triangeln o hämta nyckel. var så arg så tårarna sprutade hela vägen. usch o fy.
älsklingen var så gullig iaf o bad tusen gånger om ursäkt att han låst med fel nyckel, så honom kunde jag inte va arg på nån längre stund. o alla gör ju misstag, även jag.
men den där cafégubben alltså...ohhhh...tyvärr gör han skitgod mat, men jag ska ändå bojkotta honom nu. tänker minsann inte gynna hans affärsverksamhet. bastard! :-(

nåja, fick iaf lite gjort idag, vilket känns bra. imorrn ska vi till ystad o johannas farmors stuga. :) ska bli mysigt!

hockey ikväll igen...ohh..med tanke på hur nervös jag var sist vet jag inte hur det kommer gå, när det är semi-final o allt!

heja sverige! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0