fjortisarnas dag!

fantastiskt att de har fått en helt egen dag, en dag tillägnad barnen i 13-14 årsåldern när de ska få erfara den första underbara fyllan som slutar med spyor i håret och ett telefonsamtal hem till föräldrarna. pratar självklart om Valborg. nu har ju den här dagen egentligen ett annat syfte såklart..fira in våren!! väldigt bra anledning att fira tycker jag men inte på det sättet. barn, små barn..vänta ett par år med att bli "vuxna".
själv bojkottar jag oftast valborg, just av den anledningen. men så har ju det alltid vart i skge oxå, där det är samma sak varje år. nu är jag ju i Malmö. :) och ikväll ska jag, Johannes o Calle gå på Lundaspex! söta Johanna sitter i orkestern, får jag se henne spela äntligen! :)
det ska bli riktigt trevligt.

nu då...funderar jag på hur jag ska lägga upp dagen. sov ganska länge, sjukt skönt. och nu finns det lite saker som skulle behöva göras. typ: läsa, städa, träna (på något sätt, gym eller powerwalk). och sen ska maten va klar när johannes kommer hem efter sex, så vi hinner äta innan vi sticker till lund.
usch jag hatar att ha "måsten". men jag borde försöka få lite gjort, imorrn är johannes ledig o då ska vi bara mysa på stan o så. kanske ska börja med att städa...mm så får det bli.

ska hålla tummarna för att alla fulla barn blir upptäckta i tid ikväll, de förstår verkligen inte vad de utsätter sig själva för.
bye bye!!


Kommentarer
Postat av: Nikolaus

Så trevligt att höra från dig! Och kul att du tjuvläser min blogg lite, då kanske jag ska börja tjuvlyssna din med ;) som du säger är det ju alltid kul att höra vad kusinerna har för sig! hopaps du har det fint där nere i södra Sverige!

2008-05-01 @ 23:12:49
URL: http://waterboij.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0